Cmentarze w grafice 3D kontynuacja

marksp
Site Admin
Posty: 16
Rejestracja: 28 marca 2018, 22:38 - śr

Cmentarze w grafice 3D kontynuacja

Nieprzeczytany post autor: marksp » 11 czerwca 2018, 16:03 - pn

Choć bardzo atrakcyjne są wirtualne spacery ("zwiedzanie")po wszelkiego typu obiektach zamkniętych (wnętrza muzeum,kościoła,zamku itp.) ,oraz otwartych przestrzeni typu "Google street" ,to wciąż brakuje aplikacji (w 3D) do zwiedzania miejsc historycznych (związaną z przeszłością) tu: cmentarze (przodkowie i bliscy).

Oczywiście trudno w smartfonie,komórce,tablecie, uzyskać efekty stacjonarnego komputera ("laptopa")
na urządzeniu mobilnym (może za X-lat).

Trzeba się ratować i zadowolić tym co obecnie dostępne jest na tych urządzeniach(tablety,komórki itp.) wyłącznie
jako odbiorca (konsument 2-D).(robić aplikacji 3D się nie da).

Wracając do tematu Cmentarze w 3D ,dzisiaj nie cieszy wszystkich, szybkie dotarcie to fotografii
nagrobka bliskich (w 2D -zdjęcie fotograficzne nagrobka bliskich dawno zdeaktualizowane ),choć i tu to jeszcze odległa przyszłość w wykonaniu tych czynności.(ilość cmentarzy x ilość nagrobków do sfotografowania i umieszczenie
ich w INTERNECIE np.zanim znikną napisy na nagrobku lub staną się zupełnie nieczytelne).

W 3D można się odwrócić (nawet o 360 stopni.) i zobaczyć nagrobki "sąsiadów" ,też tych z naprzeciwko, oraz
perspektywę całego cmentarza. (nagrobek oglądany przez odwiedzającego z każdego wybranego punktu -ruch
i kamera jako oczy własne).

To zupełnie coś innego niż punkt na mapie typu 2D(mapa-shape) z lokalizacją nagrobka bliskich (nawet z
precyzyjnymi danymi GPS).

Jest nie realnym,aby (wyłudzane pieniądze na wirtualne zapalenie "świeczki" na grobie "bliskich" zrealizowanych
w grafikach 2D było możliwe. (wirtualnie nożna w ten sposób zapalić "świeczkę" nawet na MARS-ie nieznanemu Marsjaninowi.)

W 3D dopóki na konkretnym (wybranym) cmentarzu nie dotrzemy do poszukiwanego nagrobka "bliskich" (odległość ok 2 m), nie jesteśmy w stanie (fizycznie i realistycznie) wykonać żadnych akcji typu (zapewnione) połóż kwiaty lub zapal znicz.(akcje te są bezpłatne i nie wymagają żadnych opłat na rzecz projektującego wirtualny cmentarz w 3D). Robisz to SAM ,a nie zlecasz komuś wykonanie akcji i oglądasz efekt własnego wykonania natychmiast".[płonie postawiony przed chwilą znicz lub leżą na płycie świeżo położone przez Ciebie kwiaty (lub razem)].

To wszystko jest do zrealizowania.Potrzeba chętnych z "głową" do realizacji.

marksp

marksp
Site Admin
Posty: 16
Rejestracja: 28 marca 2018, 22:38 - śr

Re: Cmentarze w grafice 3D kontynuacja

Nieprzeczytany post autor: marksp » 18 czerwca 2018, 07:55 - pn

Dla chętnych wykonania własnych projektów cmentarzy 3D możliwość poprowadzenia kursu .
Tylko osoby prywatne (żadne firmy komercyjne) tzn.osoby używające Unity-Personal (czyli nie komercyjne).

Zgłaszający się mogą uzyskać np. (modele podstaw nagrobków (obudowy usytuowanie poziome na gruncie),oraz płyty pionowe nagrobków (usytuowanie poziome w stosunku do podstawy nagrobka) w postaci unitypackage lub prefabów.Pierwsze -poziome do wykonywania akcji typu zapal znicz,połóż kwiaty (skrypty akcji przypisane do modelu-prefaba) ,oraz model 2 (pionowe) do wykonywania akcji typu info o rządzie,kwaterze,nr grobu ,Nr ID-grobu oraz wyświetlania nazwisk pochowanych).

Ważną rolę (skrypty i inne elementy-komponenty) stanowi postać zwiedzającego wirtualny cmentarz (First Person Controller) i jego ważny komponent "mouse look" lub "mouse-orbit" ,aby kamera -"oczy zwiedzającego" podążały za wybranym punktem niezależnie od funkcji ruchu (chodzenie) realizowanym za pomocą klawiatury.

marksp

marksp
Site Admin
Posty: 16
Rejestracja: 28 marca 2018, 22:38 - śr

Re: Cmentarze w grafice 3D kontynuacja

Nieprzeczytany post autor: marksp » 02 lipca 2018, 20:33 - pn

Wstęp

Podstawą wykonania wizualizacji cmentarza w 3D jest baza danych (inwentaryzacja nagrobków).
Po weryfikacji danych (bazy-foto nagrobków)należy przypisać do nagrobka rodzaj podstawy z serii (własne unitypackage)
1,3,5,7 (pojedyńczy-S,podwójny-D lub więcej,oraz obeliski,monumenty,kaplice itd.)

Do powyższych: tu rodzaje obudowy starszego typu z serii 5D,3S itd., oraz nowszego typu z serii 1D,1S (murowane,grunt itd.)
Generalnie podstawy nagrobków to obiekty poziome w stosunku do podłoża (gruntu), a dzięki przypisanym do tych
obiektów skryptów możliwość wykonywania akcji (znicz,kwiaty).

Podstawy (poziome do podłoża) wykonane są w postaci podstaw-0 z możliwością modyfikacji każdego elementu składowego (3ds),oraz w postaci gotowego elementu (przypisany materiał do każdego elementu składowego) ułożonego na scenie (z przypisanymi skryptami i innymi elementami) ,który poprzez kopiowanie przenosimy w określone na mapie (planie) nadając mu na scenie koordynaty x,y,z i np. "Nr ID grobu" (z bazy) z rodzajem użytego modelu podstawy całego nagrobka. Dla przykładu: 00001_P05DA (w moim unitypackage wartość modeli podstaw jest równa X=8,Y=9,Z=1,25 przy skali 1,1,1).

Wykonany jest również prefab danej podstawy,który zawiera informacje o dołączonych skryptach (ale bez ich treści). Prefaby i gotowe podstawy ,a ułożone na scenie (już jako jeden obiekt) nie posiadają możliwości modyfikacji poszczególnych
elementów składowych (tylko obracanie ,skalowanie i tylko całego obiektu-podstawy).

Należy zwrócić uwagę aby zarówno podstawy typu-0 jaki gotowy obj-podstawy jak również wykonany prefab miały jednakową "Y" tj. przenosząc podstawę (3-rodzaje dotyczące tej samej podstawy-typu) miały jednakowe "y".

To ważny element ułatwiający rozmieszczanie na scenie (planie-mapie,którą należy rozmieścić w koordynatach "position" x=0,y=0,z=0 oraz "rotation" =0 dla tych 3-ch wartości.Skala mapy może mieć X=1000,Y=1,Z=np.675 (wynika to ze skalowania całości mapy.)

Bez dodatkowych modeli typu obeliski,kaplice,monumenty itp. ilość "standardowych" podstaw powyżej 60 wzorów-modeli wystarczy na średniej wielkości cmentarz miejski (pow 3000 nagrobków na terenie).
Podstawa-nagrobka jest częścią składową "ID grobu".

Elementy pionowe-Tablice,które są wykonane w orientacji pionowej w stosunku do "podstawy" i gruntu opisane zostaną w następnej kolejności,oraz kolejne elementy czyli "ID Osoby" i nazwiska osób pochowanych w całym nagrobku.

-------
Dopisek uwaga!!!
Przed złączeniem elementów OBIEKTU w całość należy przypisać elementy składowe (materiały-kolory) w takiej ilości jakiej występuje ilość elementów składających się na obiekt (3ds) dla podstaw typu "0". Wiele programów łączy elementy w całość jako ten sam kolor.

Dla przykładu:

Płyta górna podstawy typu double (podwójna komora) zawiera płytę górną strony lewej jaki prawej (jako 2 oddzielne elementy składowe) lecz ze względu na jednakową nazwę użytego materiału zostaje połączona w całość.(PLewa+PPrawa, raczej unikać dla edytowalnych elementów składowych). (np odróżnienie pod wpływem światła i kąt patrzenia na obiekt, płyty mogą wydawać się różne choć wykonane są dokładnie z tego samego materiału.

Należy użyć np.nazwy materiału dla płyty lewej (Yellow 1, a dla płyty prawej Yellow2). Choć to dokładnie ten sam kolor i wykonany materiał ale różne nazwy materiału oddzielane są jako dwa różne elementy składowe).

Dla prefabów można użyć materiałów z dopiskiem materiału typu np .iD nadrobka np:P05PGL_0005,P05PGL_01005,05PGL_03005 (bahama)

W normalnej postaci będzie to np .Yellow1 (99%) a dla dokładnie tego samego modelu oddzielny materiał dla 3-ch dokładnie takich samych materiałów

marksp

ODPOWIEDZ